full screen background image

Clubul de dezbateri

Clubul de dezbateri academice, oratorie şi retorică „Cantemir”

 Ce ne propunem

Dezbaterile academice au ca principal obiectiv dezvoltarea personală a participanţilor prin exersarea gândirii creative, a spiritului civic şi obişnuirea elevilor cu lucrul în echipă. Printr-o informare permanentă şi prin încercările de a depăşi propriile limite, elevii care activează la clubul de dezbateri se pregătesc pentru a deveni membrii activi şi echilibraţi ai societăţii civile.

Când au loc întâlnirile clubului

Clubul de dezbateri „Cantemir” propune o activitate extracurriculară permanentă, de minimum 70 de ore pe an, sesiunile fixe fiind în fiecare vineri, de la ora 14.

Componenţa clubului

Instructori : prof. Codreanu Ovidiu-Bogdan, prof. Ciugudean Roxana, Roncea Anastasia ( XI D)

Secretar : Panţîru Bianca ( XI D)

Membrii activi: aproximativ 40 de elevi din clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a, conform cu listele de prezenţă la activităţile săptămânale.

Activităţi

1) Acţiunea de recrutare „ Don’t hate, debate!”, desfăşurată în data de 29 septembrie 2016, ora 14, în sala B1.

2) Sesiuni săptămânale de instruire.

3) Înscrierea unei echipe de „boboci” la turneul PTA, Ploieşti din 16-18 decembrie 2016.

4) Meciuri demonstrative şi competiţii interne sau în parteneriat cu C.N. „C. Negri”, Târgu Ocna, colegiu partener în activităţile de dezbateri academice.

CLUBUL DE DEZBATERI ACADEMICE C.N. „DIMITRIE CANTEMIR”

cl

Prima întalnire:  joi, 29 septembrie, ora 14.00.

Coordonatori:  profesor Ovidiu Codreanu, profesor Roxana Ciugudean, junior instructor Roncea Anastasia (XI D).

Cui se adresează:  elevilor Colegiului Naţional „Dimitrie Cantemir” dornici să înveţe să vorbească în public şi să înveţe să argumenteze, învingându-şi frica de a ţine un discurs în faţa altor persoane.

Scopul şi avantajele activităţii:  prezentarea în linii mari pe ce se bazează dezbaterile, trezind interesul celor dornici să participe la următoarele întâlniri unde au oportunitatea să aprofundeze această disciplină extraşcolară, printre ale cărei avantaje se numără învăţarea  metodelor de argumentare, folosirea limbajului nonverbal şi paraverbal, controlul emoţiilor şi prezentarea unui discurs în faţa unui public.

Participanţi : au fost desemnaţi să participe câte trei elevi din clasele a IX-a C, D, E, F, a X-a A, C, D, F, G şi a XI-a A.